Dojazd

Pokaż Sokole Góry na większej mapie

W Góry Sokole można się dostać: pociągiem, autobusem, samochodem, autostopem (oczywiście wytrwali dotrą także pieszo, a zamożniejsi samolotem). Najbliższymi miejscowościami, z których do bazy DSW w „Szwajcarce” prowadzą szlaki turystyczne są wsie Karpniki, Trzcińsko i Wojanów.

– Pociąg:

Pociągi osobowe z Jeleniej Góry, Wałbrzycha, Wrocławia zatrzymują się na stacji kolejowej w Trzcińsku. Jest to stacja PKP znajdująca się najbliżej celu.
Pociągi pospieszne zatrzymują się na stacjach kolejowych w Janowicach Wielkich oraz Jeleniej Górze.

Rozkład jazdy PKP

– Autobus:

Z Jeleniej Góry do Wojanowa kursuje autobus miejski nr 11. Przystanek w Jeleniej Górze znajduje się na ul. Wincentego Pola tuż obok dworca kolejowego (po wyjściu z dworca PKP kierujemy się w stronę centrum miasta, by po przejściu kilkudziesięciu metrów, przejściem podziemnym pod torami kolejowymi dostać się na tę ulicę).Wysiąść należy na przystanku w Wojanowie-Bobrowie przy piwiarni Nad Bobrem, obok mostku przez rzekę Bóbr.Autobus kursuje średnio co godzinę. Z Jeleniej Góry do Karpnik i Trzcińska kursują autobusy prywatne. Autobusy do Karpnik odchodzą z ul. Wincentego Pola, natomiast do Trzcińska spod dworca PKP.  W Karpnikach należy wysiąść na przystanku przy barze Karioka.

Rozkład jazdy MZK Jelenia Góra – 11 stka / Rozkład jazdy PKS /

– Automobil:

Jadąc od strony Wrocławia należy skręcić w Radomierzu – 4 km za miejscowością Kaczorów – w boczną drogę prowadzącą do Janowic Wielkich, Trzcińska i Karpnik. Po przejechaniu przez Janowice Wielkie i graniczącą z nimi część Trzcińska dojeżdżamy do małej krzyżówki, gdzie skręcamy w lewo w kierunku Karpnik. Od krzyżówki jadąc pod górę (po drodze kilka ostrych zakrętów) dojeżdżamy do Przełęczy Karpnickiej (na przełęczy po lewej stronie znajduje się parking samochodowy). Mijając przełęcz, zjeżdżamy szosą w dół kilkaset metrów, a następnie odbijamy ostro w prawo, w pierwszą leśną drogę prowadzącą bezpośrednio pod „Szwajcarkę” – Uwaga! Na tym odcinku należy zachować szczególną ostrożność, bowiem droga pod „Szwajcarkę” nie jest oznakowana i łatwo ją minąć.
Jadąc z Jeleniej Góry należy się kierować na miejscowość Karpniki. Drogą wylotową z miasta prowadzącą w interesującym nas kierunku jest ul. Wincentego Pola – jadąc nią mijamy po prawej stronie dworzec PKP, po lewej zakłady przemysłu farmaceutycznego Jelfa i dalej za znajdującą się po prawej stronie stacją benzynową odbijamy w prawo w drogę prowadzącą do Karpnik (jest drogowskaz). Po dojechaniu do Karpnik, przejeżdżamy przez wieś kierując się w stronę Przełęczy Karpnickiej (Trzcińska, Janowic Wielkich). Z Karpnik jedziemy szosą pod górę, mijamy ostatnie zabudowania wsi, a dalej po lewej stronie drogę, którą prowadzi żółty szlak – skręcamy w następną (za żółtym szlakiem) drogę w lewo prowadzącą bezpośrednio pod „Szwajcarkę” – Uwaga! Na tym odcinku należy zachować szczególną ostrożność, bowiem droga pod „Szwajcarkę” nie jest oznakowana i łatwo ją minąć.

Dojazd -schemat.

– Szlaki turystyczne:

Do znajdującej się na zboczu Krzyżnej Góry „Szwajcarki” z Karpnik, Trzcińska i Wojanowa prowadzą szlaki turystyczne (wszystkie wymienione niżej szlaki prowadzą bezpośrednio pod „Szwajcarkę”), z Janowic Wielkich najkrótsza droga prowadzi szosą do Przełęczy Karpnickiej i dalej szlakiem turystycznym.